Eljött a nap, amikor a szalag már nem csak letekeredik, hanem szakad is. Sajnos a dél-keleti oszlopnál megadta magát a nylon, és két darabra hasadt. Egyre nehezebb a helyreállítás, de ma még sikerült. A felújított kerítést és a gödör mélyéről készült képeket lásd hajtás után.
Úgy éreztem, itt az ideje, hogy egy kicsit a gödör mélyére is bepillantsunk. Íme néhány kép a mélyből:
A kép bal oldalán a nyugati fal látható. A bedobált ágak kissé takarják, de kicsit odafigyelve kivehető a beszakadt aszfalt-burkolat, rajta a sárga csíkkal. Fent a lelazult szalag, a kép még a felújítás előtt készült.
A nyugati fal szemből, talán kicsit jobban kivehető a valamikori burkolat.
A gödör észak-keleti sarka. Érdekes, hogy az aszfalt úgy hajlik és repedezik, mint egy túlhevült marcipánfigura a szülinapi tortán.
Szemközt a gödör déli oldala, a viszonylag épen maradt járdával. Szépen kivehető, hogy a járda annak idején még megkapta azt a beton (vasbeton? - nem értek hozzá) hidacskát, amitől képes túlélni egy vízátfolyást. A később mellé löttyintett, és a pályázati pénzeknél "kerékpárút" fantázianéven lekönyvelt aszfaltcsíknál ez már elmaradt. Biztosan pénzügyi okai voltak.
Végezetül egy boldog, jövőbe tekintő felvétel: a fényképezgetés után a szalagot a dél-keleti oszlophoz kötözgetve ismét távolból láthatóvá vált a gödör, így a balesetveszély szerencsére elmúlt. Megtaláltam a dél-keleti oszlop valamikori díszét is, ezt is visszatuszkoltam, mert szép.